Zwroty i reklamacje

 

Składanie reklamacji

Wszystkie produkty sprzedawane za pośrednictwem sklepu MEB24.PL są objęte gwarancją dystrybutora lub producenta. Sprzedający nie udziela odrębnej gwarancji na Produkty. Ewentualna gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień wynikających z rękojmi.

W przypadku zgłoszenia przez Kupującego wady produktu w ramach gwarancji, Sprzedający dokona odbioru produktu na swój koszt lub dokona naprawy produktu w miejscu, w którym produkt się znajduje. Wyboru sposobu usunięcia wady i miejsca dokonania naprawy dokonuje Sprzedający.

Zgłoszenia wady fizycznej produktu w ramach gwarancji należy dokonać w terminie 14 dni od wykrycia wady. Zgłoszenia należy dokonać za pomocą formularza reklamacyjnego - formularz reklamacyjny lub pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedającego, wskazany na wstępnie Regulaminu.

Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym produkcie. Gwarancją nie są objęte nie zgłoszone przy odbiorze uszkodzenia mechaniczne (zarysowania, ubicia, pęknięcia), uszkodzenia elementów szklanych (pęknięcia, ubicia) , uszkodzenia przy montażu (przebicie kołka) oraz wynikłe z nieprawidłowego użytkowania (stosowanie środków chemicznych).

UWAGA: Przed rozpoczęciem montażu produktów należy zweryfikować stan elementów. Jeżeli któryś z elementów produktu jest uszkodzony, należy odstąpić od montażu produktu i złożyć reklamację. Montaż produktu w oparciu o uszkodzone elementy oznacza akceptację ich stanu przez Kupującego, co powoduje, że reklamacja uszkodzonych elementów może nie zostać uznana przez Sprzedającego lub Gwaranta.

Jeżeli produkt sprzedany za pośrednictwem Sklepu ma wady, Kupujący ma prawo złożyć reklamację u Sprzedającego. Reklamacji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania produktu przez Kupującego.

W przypadku gdy produkt kupiony za pośrednictwem Sklepu ma wadę, Kupujący na prawach konsumenta może skorzystać z uprawnień przewidzianych w przepisach dotyczących ustawy o prawach konsumenta. Sprzedający odpowiada przed Konsumentem z tytułu braku zgodności towaru z umową za wadę fizyczną produktu, jeżeli wada została stwierdzona w okresie dwóch lat od daty wydania produktu Kupującemu. Jeżeli Kupującym jest Przedsiębiorca nieposiadający praw konsumenta, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.

Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane pomyłkami popełnionymi przez Kupującego przy składaniu zamówienia, a także za nieuzasadnioną odmowę odbioru produktu. W takiej sytuacji koszty związane z ponowną wysyłką produktu ponosi Kupujący.

Zgodnie z artykułem 76 prawa przewozowego przyjęcie przesyłki bez zgłoszenia zastrzeżeń (uszkodzeń opakowania) kurierowi może stanowić powód do odrzucenia reklamacji. Zachęcamy do dokładnego sprawdzenia przesyłki przy odbiorze nawet gdy kurier naciska że mu się spieszy. Szczegółowe informacje na temat odbioru przesyłek mogą Państwo znaleźć w zakładce Jak sprawdzić przesyłkę przy odbiorze?

 

 

Zwrot towaru

Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty wejścia w posiadanie rzeczy (z wyłączeniem wyjątków opisanych w art.38). Aby skorzystać z takiego prawa Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, składając jednoznaczne oświadczenie, które może zostać wysłane pocztą na adres Sprzedającego, drogą mailową na adres [email protected], bądź poprzez wypełnienie formularza "Odstąpienie od umowy w 14 dni".

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący będący konsumentem wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego). Sprzedający ma prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Zwracaną w związku z odstąpieniem od umowy rzecz należy odesłać na adres przekazany w wiadomości potwierdzającej przyjęcie zgłoszenia zwrotu.

Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy w związku z odstąpieniem od umowy.

W przypadku rzeczy, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykły sposób odesłane pocztą, koszty zwrotu produktów szacowany jest zazwyczaj według ich wagi oraz wymiarów i może wynieść zazwyczaj:

- poniżej 30 kilo - około 30-80 zł

- między 30 a 50 kilo - około 90 zł

- powyżej 50 kilo - od 120 zł

- gdy wymagana jest przesyłka paletowa lub produkt ma wymiary przekraczające 140 cm - od 90-220 zł

Ze względu na ciągłe wzrosty kosztów transportu realny koszt zwrotu można szacować na nie większy niż dwukrotność kosztu wysyłki podanego na naszej stronie przy danym produkcie.

UWAGA: W przypadku zmontowania/złożenia produktu przeznaczonego do samodzielnego montażu, jego demontaż i przywrócenie do stanu pierwotnego może spowodować zmniejszenie wartości produktu z winy Kupującego.

Zwracany w związku z odstąpieniem od umowy produkt musi być kompletny. Zaleca się należycie zabezpieczyć odsyłany produkt tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenia wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. W razie zmniejszenia wartości zwróconej rzeczy lub dostarczenia jej w stanie niekompletnym Sprzedającemu przysługuje prawo do dochodzenia od Kupującego odszkodowania.

 

    • MEB24.PL
    • Internetowy sklep meblowy Meb24.pl
      Nasze meble trafią w Twój gust!

    • Telefon: 71 727 6000
    • E-mail: [email protected]

    • Infolinia jest czynna od poniedziałku do soboty w godzinach 8-18 (soboty 9 do 13). Prosimy o nie wysyłanie wiadomości SMS na numer infolinii gdyż mogą one nie zostać odczytane.

    • Zapisz się do newslettera
Menu Szukaj Filtry więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium